Definice zdařilého koordinování
Zdařilé koordinování v sobě zahrnuje čtyři základní podstatné úkoly Tandemu: učení, poradenství, podporu a zprostředkování kontaktů.
Abychom mohli mluvit o zdařilém koordinování, musíme jako zdařilé definovat jednotlivé aspekty.
1) Proces zdařilého učení předpokládá:
- jak zaměstnanci, tak i externí lektoři jsou kompetentní a kvalifikovaní
- nabídka odpovídá zájmu a vzdělávacím potřebám učících se osob
- metody jsou orientované na cílové skupiny a jsou správně používány
- vzdělávací nabídka je koncipována tak, aby se učící osoby cítily dobře a mohly se následně stát aktéry česko-německých výměn mládeže.
Zdařilé učení nastává tehdy, pokud učící se osoby (a lektoři) reflektivně zaznamenají pozitivní změnu kompetencí (znalostí, dovedností a postojů), jsou motivovaní a angažovaní, jsou povzbuzováni k aktivní účasti na tvorbě společné budoucnosti a dovedou použít získané kompetence v praxi a s ohledem na kontext dané situace. Učící se osoby rozvinuly zájem a nadšení o sousední zemi a sousední jazyk.
2) Zdařilé poradenství nastává tehdy, pokud jsou dotazujícím osobám písemnou nebo ústní formou uspokojivě zodpovězeny jejich dotazy a pokud jim tyto odpovědi umožňují být aktivní v česko-německém prostředí.
3) O zdařilé podpoře můžeme hovořit tehdy, pokud:
- programy podpory motivují cílové skupiny k organizování česko-německých projektů a setkání mládeže
- je zajištěn dostatečný finanční základ pro poskytování podpory
- lze úspěšně uzavřít zpracování žádostí o podporu, které Tandem obdrží, na základě finančních zdrojů, které jsou k dispozici. (S ohledem na pracovní postupy stanovené v QB 12.)
- administrativní a pedagogičtí pracovníci zajišťují, aby komunikace s žadateli probíhala v příjemné atmosféře, s cílem zajistit návaznost podávání žádostí.
4) O zdařilé zprostředkování kontaktů se jedná v případě, že evidované poptávky z obou zemí vedou k vytvoření česko-německých kontaktů, přeshraničních partnerství mezi spolky, školami, mateřskými školami aj., žádostem o podporu a úspěšně realizovaným setkáním mládeže.
Aktuality
-
6.11.2024
Předvánoční síťování škol z Česka a Německa v Praze
Zveme zájemce z řad základních, středních a odborných škol, gymnázií, lyceí a vyšších odborných škol, na síťovací setkání s kolegy z německých škol. Akce je jedinečnou příležitostí k navázání nových partnerství, sdílení zkušeností a prozkoumání možností financování a rozvoje mezinárodní spolupráce. -
5.11.2024
Volné pracovní místo: jazykový průvodce s němčinou do školek
Euroregion Nisa hledá nového nadšence s němčinou pro práci s dětmi ve školkách v rámci již rozjetého přeshraničního projektu "Jazyk sousedů od začátku" s možností nástupu ihned. Zájemci mohou posílat životopisy na o.havlicek@ern.cz. -
21.10.2024
Nabídka programu pro české asistenty cizích jazyků na školách v Sasku
Saské ministerstvo kultury nabízí stipendia pro české jazykové asistenty pro práci na školách v blízkosti hranic s Českou republikou. Jazykoví asistenti podporují německé učitele a podílejí se na projektech a školních akcích. Nevedou však výuku na vlastní zodpovědnost ani se pravidelně neujímají suplování. Pedagogická praxe není podmínkou.
Akce
-
konference22.–24. 11. 2024 Jednotlivci Termín
22.–24. 11. 2024 Místo konání
PlzeňKonference mládeže 2024
Na letošní konferenci mládeže se budeme zabývat tématem udržitelnosti a odpadem. Tým ahoj.info zve: Pojeďte s námi! -
tematický seminář27. 11. 2024 Oblast jazyka a jazykové animace Termín
27. 11. 2024 Místo konání
České BudějoviceČesko-německá jazyková animace: seminář pro vyučující NJ - České Budějovice
Česko-německá jazyková animace pro vyučující 2. stupně ZŠ a SŠ v teorii a praxi. -
Tematický a kontaktní seminář27.–29. 11. 2024 Školská oblast Termín
27.–29. 11. 2024 Místo konání
Toulcův dvůr, PrahaTematický a kontaktní seminář pro pedagogy
Seminář pro vyučující všech typů škol a předmětů z Německa a České republiky. Objevte Toulcův dvůr v Praze jako ideální lokalitu pro realizaci Vašich školních setkání!
Nepřehlédněte
Česko-německé dětské tábory a akce pro mládež v létě 2024